Bolest modernog doba je da ljudi nemaju više vremena za sebe a još manje za dete. Deca provode sve više vremena ispred ekrana. To nije novost ali su posledice sve vidljivije. Deca se pojavljuju u školi sa sve više deformiteta, poremećaja a roditelji misle, neka drugi rešavaju problem-škola, zdravstvo, logopedi, često neznajući šta je dovelo do zastoja u razvoju (nedostatak raznovrsnih aktivnosti je jedan od čestih razloga).. Mi znamo šta je potrebno deci da bi se zdravo razvijala i da bi zdravo i jako krenulo u školu.
Zato je predškolska ustanova “Šumska bajka” jedinstvena i bajkovita: kod nas mališani redovno uživaju i u korišćenju šume gde sakupljaju bubice, uče o flori i fauni, jačaju kondiciju, izdržljivost, razvijaju prostorno snalaženje, trče i jure kroz nju, sakrivaju se, uživaju u raznih blagodetima koje šuma nudi, stvarajući i sami svoje igre.
I sami znate da su benefiti provođenja vremena u prirodi mnogobrojni:
Аktivnosti | Koristi od aktivnosti |
Igranje zamišljenih igara koristeći bilo šta iz šume kao resurs I igrajući se slobodno, šta god detetu padne na pamet a da je bezbedno | Ovo pomaže deci da istražuju I slušaju svoje misli bez toga da ih neko vodi u kreiranju igre. |
Igranje uloga | Zajedničko maštanje, timski rad, preuzimanje modela ponašanja od drugih |
Građenje skrovišta ili neke druge velike strukture od grana, uz pomoć druge dece i odraslih | Ovo zahteva definisanje cilja, planiranje, projektovanje, timski rad I istrajnost |
Brojanje predmeta iz prirode ili traženje matematičkih obrazaca u prirodi | Matematka, vizuelno prepoznavanje |
Memorijske igre sa predmetima iz prirode | Memorija, imenovanje predmeta I delova iz prirode |
Slušanje priča, pevanje pesmica I rime | Umetnost, koncentracija, osećaj za ritam |
Slaganje predmeta da bi se napravila slika ili igračka | Umetnost, kreativnost, mašta |
Crtanje scene | Umetnost, kreativnost, tačan pregled I kopiranje |
Penjanje na drvo I istraživanje šume | Poboljšava snagu, ravnotežu, svest o fizičkom postojanju, briga o sebi, opreznost I oslanjanje na sebe samog |
Istraživanje mahovine, isekata, ptica, raznih pojava u šumi sa biologom i raznim saradnicima | Razvija se istraživački aspekt kod deteta, ljubav prema priprodi i onoga što je u njoj |
Pešačenje kroz šumu, tematske rasprave I razgovori u šetnji | Pojačava snagu I izdržljivost, razvija se sposobnost planiranja i komuniciranja |
Samostalno istraživanje I posmatranje | Razvija samosvest I karakter |
Odmor | Pomaže kod konsolidacije memorije I olakšava aktivnosti kasnije tokom dana |
Deca kod nas od 3. godine redovno provode u priorodi razvijajući saznanja o: kampovanju, prostornom snalaženju, traženju zakopanog blaga, čitanju mape, izviđačima, indijancima, pravljenju prirodnog skloništa, sportskim aktivnostima, insektima, pticama, flori i fauni…
Imamo specijalne saradnike biologe, koji redovno uče decu o eroziji zemljišta, gljivama, insektima, sakupljaju razne materijale u šumi a onda zajedno eksperimentišu.
Ovakva vrsta programa je specijalno kreirana za Predškolsku ustanovu Šumska bajka, od strane vrhunskih stručnjaka iz oblasti biologije, izviđanja, logopedije i sporta. Kroz ovaj program deca se razvijaju zdravije, lepše se osećaju i imaju prilike da se kreću neometano i slobodno što im daje veći osećaj zadovoljstva. Takođe razvijaju maštu, prostorno snalaženje i želju da više provode vreme u prirodi, na otvorenom. Više brinu o prirodi, više je vole i znaju kako da iskoriste vreme u njoj.



Koristimo lupe za istraživanje skrivenog šumskog sveta 🙂